14.07.2025 16:23
Листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі

Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).
Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим п. 42.4 ст. 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 року за № 942/30810, зі змінами (далі – Порядок), листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет (далі – Заява) за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
Якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (пункт 42.5 статті 42 Кодексу).
Переваги здійснення листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі:
- Отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет.
- Миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформація про вид документа, дату та час його надіслання).
- Забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції.
- Зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів.
- Постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.
Порядок подання Заяви:
- Увійти до приватної частини Електронного кабінету.
- У меню «Налаштування» обрати вкладку «Бажання листування з КО».
- Натиснути «Бажаю отримувати документи» та вказати електронну пошту.
- Підписати КЕП та надіслати.
Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при наданні послуг.
Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.
Державна податкова служба України
Головне управління ДПС в Одеській області
Поділитись
Дізнайтеся також
Усі новини